- Výnos: Investiční certifikát
- Minimální výše investice: 1 Kč
Čím jsou Obrazy V. Holcové a J. Uldrycha unikátní?
Veronika Holcová (* 1973) patří k výrazným umělcům střední generace. Na pražské Akademii výtvarných umění prošla respektovanými ateliéry Jitky Svobodové, Bedřicha Dlouhého, Vladimíra Kokolii a Vladimíra Skrepla. Již od devadesátých let 20. století poutala pozornost tvorbou vymykající se tehdejší standardní výtvarné produkci. Na kulturní scéně se pohybuje od roku 1994, kdy byla účastna četných skupinových i sólových výstav v České republice i v zahraničí. Je zastoupena ve významných státních i soukromých sbírkách.
Při vzniku uměleckého díla přijímá podněty a současně je ovlivňována vlastními psychickými pochody, a to jak z reality, tak denního snění a snů. Autorka hojně pracuje se vzpomínkami. Onu reflexi z vnějšího světa transformuje pomocí imaginace skutečnost na ireálnou, což lze vysledovat v osobní mytologii pláten Veroniky Holcové. V její tvorbě tak nejde o čirou fantazii, která má realitu naopak zcela nahradit či vynechat. Její obrazy jsou svědky hledání a neklidu, netrpělivosti i pochybností. Přestože její kompozice působí na diváka poklidným způsobem, jedná se pouze o zdání. Jde o harmonické práce plné napětí, jimž je Veronika Holcová dirigentem a divák posluchačem.
Magický svět vnitřní iluze se Veronika Holcová snaží zprostředkovat jako zázrak vzniku uměleckého díla. Také využívá náhody v tvůrčím procesu, zjevuje a umožňuje zázračné setkání, kdy zasunuté představy z podvědomí osvobozuje v poetické objektivitě subjektivním způsobem. Její tvorba tak není ryze imaginativní činností, nýbrž i reakcí na události v reálném autorčině životě, přičemž vždy hledá vhodnou formu, jak co nejlépe přivést skryté obrazy z podvědomí či snění do života.
Samostatné výstavy:
2022 AJG, Wortnerův dům, České Budějovice
2021 Vlčí Mák, Brillovka, Rožnov pod Radhoštěm
2021 Legenda o vodě, Altán Klamovka, Praha
2019 Inside Out, Axéneo7, Gatineau
2018 Fantasmagoria, Christopher Cutts Gallery, Toronto
2017 Divočina, Galerie Villa Pellé, Praha
2016 Sova, duše a srdce, Galerie Christopher Cutts, Toronto
2015 Homo Spiritualis, Laznia – Centrum současného umění, Gdaňsk
2015 Colloredo–Mansfeldský palác, GHMP, Praha
2015 Tváří v tvář, Gallerie Albrecht, Berlin
2015 Pod zemí, galerie Dole, Fiducia, Ostrava
2014 ANIMANIMUS, galerie k.art.on Karlin Studios, Praha
2014 Zdánlivý pohyb slunce, galerie A.M.180, Praha
2013 Salto Mortale, Galerie Susanne Albrecht, Berlin
2013 Lilith (Sandra Vasqueze de la Horra, Selina Baumann) Katz Contemporary, Zurich
2013 Galerie Chaos, Střítež
2012 Galerie 35m2,Through The Needle’s Eye As A Frame, Praha
2012 Galerie Montmartre, Knihovna Václava Havla, Praha
2012 Galerie Caesar, Olomouc
2012 Baobab, Tábor
2011 Melancholia, Bárka Café, Ústí nad Labem
2011 Na dosah ruky, Kabinet kresby, Musée d’Art Moderne de Saint–Etienne
2010 Tíživá minulost, nejistá budoucnost, Jiří Švestka, Berlín
2008 Paměť, Galerie Jiří Švestka, Praha
2007 Obrazy, Galerie Albrecht, Mnichov
2006 Území, Galerie Albrecht, Mnichov
2005 Území, Galerie Jiří Švestka, Praha
2002 Kresby, Galerie Pokorný, Prostějov
2001 Sladký život, Galerie Behemot, Praha
2001 Ruční práce, Atrium Pražákova paláce, Moravská Galerie, Brno
2001 Bez brýlí, Komunikační centrum Školská, Praha
2000 Galerie Starter & Sorter, Praha
1999 České centrum, Bratislava
1997 Situace Veroniky Holcové, Galerie Caesar, Olomouc
Jan Uldrych (* 1983) je absolventem Akademie výtvarných umění v Praze a jedním z předních absolventů Ateliéru klasické malby u profesora Zdeňka Berana. Někdo by mohl říci, že Jan Uldrych je hyperrealista, ale pravdou je pouze fakt, že preferuje dokonalost detailu. Maluje figuru, tenzní scény v ne/realistických krajinách. Zvířata obdařená úrovní lidské inteligence, zvířata sama se lidmi stávající. Na většině jeho obrazů není záměrem zrcadlit skutečnost. Autor tvoří nespecifikovatelné objekty, které každé oko vnímá odlišně. Světlo, které Jan na plátnech vyobrazuje, je pouze prostředek nutný k odhalení zdrojového tématu díla. Jeho obrazy jsou zastoupeny v mnoha evropských sbírkách.
V centru Uldrychovy pozornosti stojí vnitřní svět zkušenosti, hranice lidského vnímání, motiv podvědomí a vzpomínky. „Zajímá mě jistá konfrontace s realitou. Nevíme s neotřesitelnou jistotou, kde skutečně jsou její hranice, co vytváří a kde je zdroj našeho vědomí. Netoužím po tom malovat jen věci, které vidím očima. Chci přesáhnout to, co běžně nazýváme „realita“. Zajímá mě vnitřní struktura bytí, něco původního, něco, co prosakuje z jiných rovin vědomí. Vyvarováváme se tak lži – nepřetváříme vnější svět, ale naše zažívání jiného nám dává odpovědi na to, co svět „tam venku“ spíše není,“ říká Jan Uldrych.
O to zajímavější jsou pak výsledné Uldrychovy malby. Vizuálním charakterem se tak obrazy podobají až abstraktním, nefigurativním polohám malířství. Jan Uldrych si toho je vědom a postupem času začíná reflektovat vztah transparentního zobrazení a hrubého expresivního malířského gesta, které bývá zpravidla asociováno s abstrakcí.
Samostatné výstavy:
2019 Kořeny, The Chemistry Gallery, Praha
2018 Kolo, Knupp Gallery, Praha
2018 Prayer, Volta New York Fair, The Chemistry Gallery, New York
2017 Jeskyně, The Chemistry Gallery, Praha
2015 Brouk v hlavě, The Chemistry Gallery, Praha
2014 Zdrojový kód pop up výstava, The Chemistry gallery v prostorách Grid, Praha
2014 Výstava 299792, Knupp Gallery, Praha
2012 Tera Incognita, GHMP Dům u Zlatého Prstenu (Start Up), Praha
Kam dále?
P2Ptrh: exkluzivní rozhovor s Martinem Jarošem, projektovým manažerem Portu Gallery