Nová provozovna pro obchod s certifikovanou dětskou obuví Hejrup

Nafirmy - Hejrup
  • Výnos: 8,49 % p.a.
  • Minimální výše investice: 5000 Kč
  • Cílová doba splatnosti: 01/2027

Majitelka značky Hejrup, Ivana Hanusová, objevila v roce 2010 skulinu na trhu. Začala nabízet kvalitní dětskou obuv od českých a slovenských výrobců, a to včetně barefootové. Prostě všechno, co na trhu chybělo a po čem poptávka roste dodnes. Díky odbornému a osobnímu přístupu se k ní zákazníci rádi vracejí a přibývají noví. Aby už nebyla závislá na pronájmu, chce nyní investovat do vlastní provozovny, která bude zcela podle jejích představ.

O firmě
Jak dlouho podnikáte a v jakém oboru?

Myšlenkou vlastního podnikání jsem se začala zabývat v roce 2010 na mateřské dovolené. Vidina návratu do velkého koncernu, byť na lukrativní a zajímavou pozici, mě nenaplňovala a zároveň jsem objevila skulinu na místním trhu v nedostatečné nabídce kvalitní dětské obuvi od českých výrobců.

Provozovna Hejrup.jpg

Prvopočátky mého podnikání sahají do roku 2010. Spočívaly tehdy v komisním prodeji v obchodě u sestry. Objevovala jsem výrobce, vzdělávala se v oboru, získala osvědčení v podologii a začala spolupracovat s místními fyzioterapeuty. V roce 2015 jsem pronajala nebytové prostory, rozšířila jsem nabídku o barefoot a kompromisní obuv. Tento styl obouvání v posledních letech zaznamenává velký rozmach, protože se jedná o obuv, která dává nohám dostatek prostoru pro přirozený pohyb, růst a vývoj.

Hejrup dva chlapci.jpg
Co se Vám v podnikání zatím nejvíce povedlo? Na co jste pyšní?

V současné chvíli jsem nejvíce pyšná na to, jak jsem zvládla překonat překážku v podobě pandemie a paradoxně ji přetavila do pozitivního rozvoje podnikání. V momentě, kdy se plošně uzavřeli obchody, jsem ze dne na den vybudovala e-shop. Ten v prvních dnech sloužil především pro místní stálé zákazníky u výdejního okénka, dnes je využíván v rámci celé ČR.

Druhou výrazně pozitivní změnou bylo zřízení online registrace zákazníků k nákupu. Z původní povinnosti, která nám nařizovala regulovat počet zákazníků v obchodě, se stala vyhledávaná výhoda. Díky rezervačnímu systému nemusí rodiče s dětmi trávit dlouhý čas ve frontě a nákup obuvi není tak stresovou záležitostí. Já mám také čas se zákazníkům více individuálně věnovat, mohu si lépe koordinovat práci i operativně přizpůsobovat otevírací dobu dle poptávky.

Osobně jsem ráda i za to, že moje nabídka je tvořena z větší části od českých a slovenských výrobců, a mohu tím podporovat naši ekonomiku.

Co vás odlišuje od konkurence?

Troufám si říct, že právě osobní přístup a komunikace se zákazníky. Jsem pyšná, že se ke mně lidé rádi vracejí, že mám výborné recenze, že oceňují široký výběr obuvi, užitečné rady, trpělivost při prodeji s dětmi a v neposlední řadě i přívětivé ceny. Největší výhodu vidím v online rezervačním systému, který využíváme druhým rokem a zákazníci si ho velmi oblíbili.

Popište svůj trh, na co se zaměřujete?

Provozujeme obchod s dětskou obuví, zaměřený na české a slovenské výrobce. Sledujeme trendy v současném zdravém obouvání dětí s ohledem na jejich přirozený vývoj.

Našimi zákazníky jsou většinou rodiče se zájmem o kvalitní obuv. V poslední době se zvyšuje poptávka o barefoot styl obouvání, zákazníci se v problematice velmi dobře orientují a naším cílem je jim nabídnout co nejlepší servis při výběru správné obuvi.

Chlapec Hejrup s botami.jpg
Kde Vás zákazníci najdou?

Nová provozovna bude umístěna v centru obce Hrdlořezy u Mladé Boleslavi. E-shop provozujeme na webu www.mb-detskaobuv.cz. Prezentace obchodu najdete na Facebooku a Instagramu.

Jak Vám půjčené peníze pomohou?

Spolufinancovat záměr výstavby vlastního obchodu s dětskou obuví. Součástí projektu budou i parkovací místa pro zákazníky. Záměr budu financovat ze dvou třetin ze svých zdrojů.

stavba.jpg
Na co chcete půjčit a proč?

Ráda bych investovala do výstavby vlastní provozovny. Důvodem je ekonomická nezávislost na pronájmu, ale především budu časově flexibilnější. Vzhledem k tomu, že plánovaná stavba je v místě bydliště (na vlastním pozemku), mohu být i přes den ve větším kontaktu s rodinou, především s dospívajícími dcerami, které se již nyní snažím v oboru vzdělávat a zapojuji je do běžného chodu obchodu.

Jaká jsou rizika vašeho podnikání?

Největší riziko spatřuji v samotném přestěhování obchodu. Tomu chci předejít včasným informováním o blížící se změně. Mohu k tomu využít pravidelně opakující se návštěvy zákazníků (sezónní nákup obuvi dle počasí), ale i již zavedené webové stránky, Facebook i instagramový profil obchodu.

Plánovaná prodejna bude situována cca 5 km od původní provozovny, na místě, kam jezdí městská hromadná doprava. V současné chvíli do obchodu přijíždí autem cca 95 % všech zákazníků, a to i ze vzdálenějších měst. Parkování bude přímo u provozovny na vlastním pozemku.

Analýza projektu
  • Celkové roční tržby za prodej obuvi a poskytování doplňkových služeb se pohybují mezi 3-3,5 Mio CZK s tím, že průměrná EBITDA je dostatečná ke krytí budoucí splátkové povinnosti klientky.
  • V číselném vyjádření tvoří klientka 1,7 krát vyšší zdroje pro splácení než je její roční platební povinnost.
  • O finanční stabilitě rovněž vypovídají i trvale vysoké zůstatky na běžném účtu tak, že měsíční zůstatek je 10x vyšší než měsíční splátková povinnost klientky.
Nová provozovna pro obchod s certifikovanou dětskou obuví Hejrup

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přesunout se na začátek