- Výnos: Investiční certifikát
- Minimální výše investice: 1 Kč
- Start úpisu: 17. 11. v 18:00
- Cílová částka: 1 700 000 Kč
- Značka a typ vozidla: Triumph TR2 Sports
- Výrobce: Standard Motor Company
- Rok výroby: 1955
- Produkce: 1953–1955 (řada TR2)
- Vyrobeno v: Coventry, Velká Británie
- Vyrobeno: 8 636 ks, z toho 2 823 pravostranných
- Zachováno: cca 2 500 kusů
- Stav počítadla ujetých kilometrů: 49 734 mil
Čím je Triumph TR2 Sports unikátní?
Je typickým představitelem britského poválečného roadsteru, který je odlišný od například italských vozidel své doby. Odlišnosti jsou už v přístupu – zatímco zejména italské automobilky v čele s Alfou Romeo se obecně snažily do svých vozidel montovat pokročilou techniku a hodně se věnovaly i designu (viz karosárny) a zdobení, Triumph patří mezi britské automobily, které vsadily spíš na robustnost, maximální jednoduchost, silný, ale odolný motor a minimum komfortní výbavy. Odlišnost přístupu je zajímavá!
Dalším důležitým aspektem, že nenabízíme jeden Triumph „z tisíce“, ale velmi jedinečný kousek. Jeho unikum tkví například v kompletně zmapované historii, a to od té nejstarší až po současnost. Máme k němu tlustou složku plnou dokumentů, přičemž tím nejzajímavějším je deník, který si vedl první a následně na něj navázal třetí majitel. Popisují v něm vše, co se s Triumphem stalo.
A pak je tu stav: i FIVA karta z roku 2018 dokazuje to, co je při detailnějším průzkumu evidentní. Upisovaný Triumph TR2 má původní lak, původní motor a převodovku, ale také interiér a další součásti. Jedná se tedy o unikátně zachovaný vůz, který byl v průběhu času pouze opravován (poslední větší mechanický servis na jaře 2022), ale nikoliv rozebrán a kompletně zrenovován. Takový stav (navíc plně funkční) je velmi vzácný a ojedinělý! Zmínku zaslouží i tovární hardtop či funkce overdrive a další nadstandardní výbava (například přídavná mlhová a dálková světla).
Co se týče počtu vyrobených kusů, TR2 se vyrábělo pouze od srpna 1953 do října 1955 (náš kousek je z konce výroby) s tím, že celkově vzniklo 8636 kusů. Z toho většina, celých 5805 kusů, byla určena pro export. Pro domácí britský trh, odkud pochází i náš vůz, zbylo 2823 kusů a náš je jeden z posledních vyrobených předtím, než se začalo montovat TR3 s větší maskou chladiče. Klasické poválečné Triumphy mají obecně velmi příjemnou a rozsáhlou komunitu, která bedlivě sleduje zbývající exempláře a debatuje o nejrůznějších technických, designových či historických souvislostech. Už nám bylo potvrzeno, že námi představený autentický kousek v původním stavu, ale mechanicky opravený, je skutečnou raritou – na trhu se totiž objevují buď vraky (projekty) za pětinovou cenu, nebo vozidla renovovaná buď dávno a v nejasné kvalitě, nebo příliš přeleštěné kousky. I proto si zakládáme na původním stavu našeho kousku, který budeme maximálně zachovávat a konzervovat.
Kam dále?
P2Ptrh: exkluzivní rozhovor s Martinem Jarošem, projektovým manažerem Portu Gallery