- Výnos: Investiční certifikát
- Minimální výše investice: 1 Kč
- Start úpisu: 8. 9. v 18:00
- Cílová částka: 3 490 000 Kč
- Značka a typ vozidla: Porsche 356 B 1600 S Coupe
- Výrobce: Dr. Ing. h. c. F. Porsche GmbH
- Rok výroby: 1961
- Vyrobeno: 18 302 kusů (356 B Coupé)
Čím je Porsche 356 B 1600 Super unikátní?
První a původní masově vyráběné Porsche, které zahájilo dlouhou a úspěšnou historii německé značky, kterou zná snad každý. Unikátní je například koncepce, podobná původnímu VW Brouku. Jedná se o řešení s motorem vzadu a převodovkou před motorem. Pod přední kapotou je umístěna baterie, rezerva a nádrž. Interiér je až čtyřmístný (2+2), výrazně sportovní s jednoduchou palubní deskou, obsahující důležité informace a ovládací prvky. Čtyřstupňová převodovka je umístěna před motorem, který je až za zadní nápravou a pohání zadní kola.
V případě všech Porsche 356 se jedná o plochý vzduchem chlazený čtyřválec (motor s protiběžnými písty), který vyniká typicky bušivým zvukem. V průběhu času se pod kapotu montovaly různě výkonné motory různých objemů. Představená verze využívá silný motor 1,6 litru o výkonu 75 koní, což při hmotnosti kolem 900 kilo znamená sebejistou dynamiku.
Unikátnost tkví nejen ve faktu, že se jedná o první model Porsche, což je samo o sobě význačné, ale také v jedinečné úpravě představeného exempláře. Porsche 356 už ve své době vznikalo v relativně velkých sériích (jen v roce 1961 vzniklo celkem 7559 kusů, z toho 4413 vozidel s karoserií kupé), ale z dnešního pohledu je to spíš dobře, protože vůz se stále dá pohodlně servisovat. V našem případně je raritní i fakt, že se jedná o verzi 1600 S neboli Super s výkonem 75 koní (vlastně něco jako GTS své doby). Proti původním 60 koním to nezní jako velký nárůst, ale jízdně je znát.
Chybějící raritnost z hlediska počtu vyrobených kusů v našem případě doháníme zejména faktem, že se jedná o velmi vkusně upravený a často používaný vůz, naladěný na soutěže klasických automobilů, kde se cítí zcela patřičně. Sám předchozí majitel nám nadšeně popisoval, jak funkční Porsche v horských průsmycích dokázalo při rallye Coppa delle Alpi prohánět mnohem výkonnější vozidla.
Kupé a kabriolety stavěla pro Porsche karosárna Reutter ze Stuttgartu, která v letech 1950 až 1963 postavila přes 60 000 automobilů. Kupé dodnes platí za jednu z nejhezčích kreací na bázi modelu 356.
Námi představený model vyniká nejen vkusnou barevnou kombinací vínové barvy Rubinrot s černým interiérem, ale i důkladně popsanou servisní historií posledních dekád a faktem, že byl vždy využíván pro soutěže klasických automobilů, kde rozhodně vyniká svým elegantním designem, dokresleným 15 palcovými koly, přídavnými světlomety, bezpečnostními prvky v interiéru či mechanickým tripmasterem.
Kam dále?
P2Ptrh: exkluzivní rozhovor s Martinem Jarošem, projektovým manažerem Portu Gallery